Krajowy System e-Faktur (KSeF) to platforma do wystawiania i otrzymywania faktur drogą elektroniczną. Obowiązkowy KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskali więcej czasu, żeby przygotować się do obowiązku wystawiania e-faktur. Przesunięcie daty rozpoczęcia obowiązywania KSeF oznacza, że proces wystawiania faktur z punktu widzenia przedsiębiorców nie ulega na razie zmianie.
Zachęcamy – szczególnie mniejszych przedsiębiorców – do wykorzystania dodatkowego czasu do zapoznania się z darmowymi narzędziami stworzonymi przez resort finansów: Aplikacją Podatnika i e-mikrofirmą. Wkrótce ma się pojawić Aplikacja Mobilna KSeF, która umożliwi wystawianie, odbieranie i przeglądanie e-Faktur.
Dodatkowo w styczniu 2025 r. zostanie uruchomiona infolinia Krajowej Informacji Skarbowej specjalnie dla spraw związanych z KSeF.
W każdej chwili można także przyjść do urzędu skarbowego i otrzymać informacje na temat działania systemu, korzystając z pomocy pracowników US.
Więcej szczegółów pod linkiem: https://tiny.pl/dd487
Informacja: Urząd Skarbowy w Giżycku